تا ندای / غربت هل من معین آمد زبابا
شد صدای /کودک ششماهه ای یاری مولا
آمده تا، که کند یاری بابا
تا که غوغا ، کند این کودک شیدا
نازنین ای گل پرپر من
یاعلی یاعلی اصغرمن
روی دستم/میزنی پرپر چرا نیلوفرمن
دیده بستم /به تلظیّ ِ لبت ای اصغرمن
پیش چشمم، دست وپامزن تودیگر
روبسوی ، آسمان ای گل مادر
رفته ای آسمان ازبرمن
یاعلی یاعلی اصغرمن
غرق غم شد/خیمه ها چون که شده ششماهه پرپر
درحرم شد/ناله وشیون به پا زدفن اصغر
پشت خیمه، کنده ام یک قبرکوچک
مادرتوست، شاهد دفن تو کودک
کودک من شدی یاورمن
یاعلی
با لطف و عنایات حضرت صاحب الامر امام زمان علیه السلام
.
.
.
بزودی کتاب نماز را درست بخوانیم (سبکی کاربردی و آسان در آموزش قرائت صحیح نماز، مطابق با فتوای مراجع عظام)
برای چهارمین بار تجدید چاپ می شود.
سفارش
قم. انتشارات سه نقطه، کوچه ممتاز
09127596129
09139389478
چرا عزای امامحسین(ع) از اول محرم است؟
اینکه چرا مراسم عزاداری برای اباعبدالله(ع) از اول دهه محرم آغاز میشود، دلائل مختلفی میتواند داشته باشد:
1- شاید به اعتبار فرمایش امام رضا(ع) است که میفرماید از اول دهه محرم حزن و اندوه در چهره پدرم دیده میشد و حالت عزادار به خود میگرفتند. در روایت آمده است که امام رضا(ع) فرمودند: هنگامی که ماه محرم شروع میشد، دیگر کسی پدرم را خندان نمیدید و هر روز ناراحتی او بیشتر میشد تا روز دهم محرم. پس وقتی روز دهم میرسید، آن روز روز مصیبت و اندوه و گریه او بود.(کَانَ أَبِی ع إِذَا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ... امالی صدوق/128) در روایت مشهور دیگری وقتی پسر شبیب در اول محرم بر امام رضا(ع) وارد شد، حضرت برای او ذکر مصیبت شهادت و اسارت اهلبیت(ع) را کردند.(دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا ع فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ.. امالی صدوق/130)
2- شاید به این دلیل باشد که عزاداران قبل از عاشورا با ده شب عزاداری بتوانند خود را برای حضور در غم بزرگ عاشورا آماده کنند. چرا که پس از یک هفته عزاداری، حضور در ذکر مصیبت هولناک عاشورا قابل تحملتر خواهد بود. تمام عزاداران میدانند که اگر عزاداری از روز عاشورا شروع میشد چقدر ذکر مصیبتها در عاشورا دردناکتر و غیرقابل تحملتر میشد. اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً»(مستدرک الوسائل/10/318) این حرارت را هر کسی حس کرده باشد، میداند بیمقدمه وارد روز عاشورا شدن بسیار دشوار است.
3- از طرف دیگر ممکن است یک دهه عزاداری قبل از عاشورا برای بعضیها کسب توجه و آمادگی برای ایجاد سوز در روز دهم باشد. کسانی که دل غافلی دارند یا در اثر توجه به تعلقات دنیا احساس محبتشان به امام حسین(ع) کم شده باشد ده روز فرصت دارند تا در محافل عزاداری با شنیدن مواعظ و معارف دینی آمادگی لازم را کسب نمایند تا مبادا در روز مصیبت بزرگ اباعبدالله الحسین(ع) بیاحساس و بیتوجه حضور پیدا کنند.
4- و شاید حکمت آن این باشد که در واقع این عزاداری ده? اول محرم یک نوع اعلام آمادگی برای نصرت است تا صرف سوگواری، و گویی عزاداران به قصد یاری اباعبدالله الحسین(ع) از همان ابتدای محرم به خیم? اباعبدالله الحسین(ع) میروند که مولایشان را غریب نگذارند. به همین دلیل عزاداری دهه عاشورا رنگ و بوی حماسی دارد و دستههای عزا با علائم دستههای رزمی در میادین دیده میشوند. در حالی که عزاداری از عصر عاشورا و شام غریبان به بعد تنها رنگ و بوی غم به خود میگیرد و حتی رسم شده است از ظهر عاشورا به بعد بیرقها را به علامت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) میخوابانند و دیگر برافراشته نگه نمیدارند.
حجت الاسلام پناهیان
http://www.rajanews.com/news/224687
جانم اسیر باده ماه محرم است
دل آشنا به جاده ماه محرم است
“باز این چه شورش است که در خلق عالم است”…
یک گوشه از اراده ماه محرم است
“کشتی شکست خورده طوفان کربلا”
بر خاک و خون فتاده ماه محرم است
“صد مرده زنده می شود از ذکر یا حسین”
از معجزات ساده ماه محرم است
صادر شناسنامه اش از کربلا شده است
این نوکری که زاده ماه محرم است
زیباتر از تمامی حالات زندگی
این حس فوق العاده ماه محرم است
شبهای جمعه همه ی طول سال هم
قطعا ز خانواده ماه محرم است
زانو زدن به پای منابر فقط همین
این طرز استفاده ماه محرم است
پایش پل صراط نلرزد بدون شک
هر کس که سر نهاده ماه محرم است
شاعر: حسین صیامی
رسول خدا صلی الله علیه و آله خطاب به امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: هر گاه دیدى مردم به مستحبّات اشتغال دارند، تو به کامل ساختن واجبات بپرداز. (غررالحکم، حدیث 3793)
واجب است که همهی ذکرهاى واجب نماز از قبیل قرائت حمد و سوره و غیر آنها به طور صحیح قرائت شود و اگر نمازگزار کیفیّت صحیح تلفّظ کلمات عربى را نمىداند، واجب است که یاد بگیرد... (امام خامنهای - دام ظلّه -: توضیح المسائل مراجع، ج 1، ص 609)
یکی از واجبات نماز، که بین نمازگزاران غریب واقع شده است، مسأله به عربی صحیح خواندن الفاظ و ذکرهای نماز است؛ در حالیکه یادگیری و عمل به آن، آسان و باعث زینت نماز است.
کتاب (نماز را درست بخوانیم) در راستای غباررویی از این واجب، نوشته شده و اکنون به لطف الهی، به چاپ چهارم رسیده است.
برخی از ویژگیهای کتاب
1- نوشته شدن کتاب، بعد از ارزیابی و تصحیحِ قرائتِ تعداد قابل توجّهی از مؤمنان.
2- ایجاد ساختاری منظّم، به گونهای که بعد از بیان اهمیّت موضوع، ابتدا به تصحیح روخوانی کلمات نماز پرداخته و سپس به تصحیح قرائت نماز از جهت تلفّظ حروف و ... میپردازد.
3- بیان قواعد صحیحخوانی نماز، با روشی ساده، کاربردی و بدون زیادهنویسی، «همراه با فتوای مراجع عظام».
4- توجّه به آسیبهای بحث صحّت قرائت نماز، مانند وسواس و غفلت از حضور قلب.
5- مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفتن این کتاب در چند نهاد نمازی و قرآنی.
دورنمایی از کتاب «نماز را درست بخوانیم»
این کتاب بعد از مباحث مقدماتی در شش فصل کوتاه، 17 درس، و در 96 صفحه رنگی با قطع رقعی، و در سه هزار نسخه به چاپ چهارم رسیده است.
فصل اول: اهمیت موضوع (چرا نماز را به عربی بخوانیم - قرائت صحیح نماز از نگاه مراجع عظام).
فصل دوم: روخوانی کلمات نماز (مروری بر روخوانی کلمات و اذکار نماز - اشکالات روخوانی کلمات نماز - کشش بیش از حدّ صداهای کوتاه - منظّم و شمرده خواندن اذکار نماز).
فصل سوم: تلفّظ عربی ده حرف ویژه (ح - ع - ص - ط - ذ - ظ - ض - غ - ث - و).
فصل چهارم: رعایت چهار قاعده (مدّ - وقف صحیح - ادغام - قرائت مشهور).
فصل پنجم: احکام قرائت ( یادگیری قرائت صحیح نماز در اسرع وقت - رعایت کشش حرکات کوتاه - تلفّظ حرف «ضاد» به صورت «دال» درشت - رعایت کشش مدّ ضروری (متّصل و لازم) - رعایت عدم انجام وقف به حرکت و وصل به سکون - رعایت ادغام یرملون - نحوهی خواندن کلمات «مالک ، صراط ، کفواً » - قرائت جامع امام جماعت).
فصل ششم: مباحث پایانی (وسواس در قرائت - جسم و روح نماز - تمرین کلی - کارنامهی ارزیابی صحّت قرائت نماز - پرسش نامه جهت برگزاری مسابقه).
رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّیَّتِی رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ (سوره ابراهیم، آیه 40)
پروردگارا: مرا برپا کننده نماز قرار ده، و از فرزندانم (نیز چنین فرما)، پروردگارا: دعای مرا بپذیر!
پخش و سفارش کتاب
پخش به تمام نقاط کشور: انشارات سه نقطه 09139389478 09127596129
دیگر مراکز پخش:
کرمان: 03432230073 کرمان: 03432524229
سیرجان: 03442236466 بندرعباس: 07633352333
ارتباط با نویسنده: 09139389478 ketabtalabe@chmail.ir
جلد کتاب
فهرست کتاب نماز را درست بخوانیم
در کشوری که بر اساس اسلام، اداره میشود، همه مردم باید قادر به خواندنِ درستِ قرآن کریم باشند. (امام خامنهای - دام ظلّه-)
با اینکه تلاش بسیاری در جهت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم شده است، اما بازهم شاهد عدم توانایی عدهای قابل توجه از مردم، در زمینه صحیحخوانی متن کتاب وحی هستیم.
کتاب (قرآن را درست بخوانیم) در راستای اعتلاء فرهنگ صحیحخوانی قرآن کریم، نوشته شده و اکنون به لطف الهی، به چاپ سوم رسیده است. با این کتاب، شما هم میتوانید یک مربی قرآن باشید.
برخی از ویژگیهای کتاب
1- آموزش متنمحور؛ محور در ارائه تمرینهای این کتاب، رجوع مستقیم به متن قرآن کریم است.
2- توجّه به رسمالخطهای ایرانی پس از اتمام آموزش از روی رسمالخط عثمانطه.
3- بیان ساده قاعدهها؛ در بیان قاعدهها، از سادهترین عبارات استفاده شده است و به جای شرح و تفصیل آنها، بیشتر تمرینهای عملی و کاربردی از روی قرآن کریم مورد نظر بوده است.
4- آوردن نمونههای فارسی؛ در بسیاری از موارد، برای آموزش قاعده یا حرکتی، نمونههای فارسی آن آورده شده است. این کار در واقع گره زدن بحث با داراییهای علمی قرآنآموز است که میتواند تأثیر چشمگیری در درک مطالب داشته باشد.
5- عمومیّت این روش؛ این روش در عین سهولت، کاربردی بوده و برای همة افراد قابل ارائه است.
6- بیان مهمترین کلیدهای لحن عربی و پرداختن به امر آداب تلاوت.
7- مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفتن این کتاب در چند نهاد قرآنی.
دورنمایی از کتاب «قرآن را درست بخوانیم»
این کتاب بعد از ذکر مباحث مقدماتی، در دو بخش، 24 درس، و در 128 صفحه رنگی با قطع وزیری، و به چاپ سوم رسیده است.
بخش اول دارای 18 درس است که شامل موضوعات مهم روخوانی و روانخوانی است. بخش دوم دارای 6 درس می باشد که شامل مباحث تکمیلی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم است.
مباحث مقدّماتی :
سخنی با مربّیان محترم قرآنی - آشنایی با شیوهی آموزشی متنمحور.
بخش اول :
1: آشنایی با حروف الفبای زبان عربی - حروفِ پایه و کرسی الف و همزه (حروف ناخوانا 1 و 2)
2: فتحه
3: کسره
4: ضمّه
5: سُکون
6: الف کشیده - الف کشیده با علامت مدّ
7: یاء کشیده - یاء کشیده با علامت مدّ
8: واو کشیده - واو کشیده با علامت مدّ - حروف با علامت دایرهی توخالی و بیضی شکل (حروف ناخوانا 3 و 4)
9: تشدید
10: تنوین - الف و یاء بعد از تنوین فتحه (حروف ناخوانا 5 و 6)
11: حروف ناخوانا (1) - مروری بر حروف ناخوانای تدریس شده (حروف ناخوانا 1 تا 6) - همزهی وصل میان دو کلمه (حروف ناخوانا 7) - لامِ بدون علامت، بعد از همزهی وصل (حروف ناخوانا 8)
12: حروف ناخوانا (2) حروف کشیده در کنار همزهی وصل (حروف ناخوانا 9)
13: روش خواندن تنوینی که بعد از آن همزهی وصل است
14: روش خواندن همزهی وصل در ابتدای کلمه
15: حروف مُقَطَّعه
16: روش خواندن نون و تنوینی که به شکل (...) است (قاعدهی اقلاب)
17: روش خواندن حرف بدون علامت و تنوینی که بعد از آن تشدید آمده است (قاعدهی ادغام)
18: وقف و علائم آن - وقف به حرکت و وصل به سکون- علائم وقف.
بخش دوم :
19: آشنایی بیشتر با قاعدهی اشباع
20: آشنایی با چند علامت
21: آشنایی با رسم الخطهای ایرانی
22: تلفّظ کسره، ضمّه و الف کشیده با لهجهی عربی
23: تلفّظ ده حرف ویژه با لهجهی عربی - چند تذکّر در باب صحیحخوانی قرائت نماز
24: آداب تلاوت قرآن کریم - اُنس با قرآن.
اُرْزُقْنی تِلاوَتَهُ عَلی طاعَتِکَ آناءَ اللّیلِ وَ أَطْرافَ النَّهارِ
(خداوندا خواندن قرآن را شب و روز با توفیق فرمانبرداری روزی ام فرما)
پخش و سفارش کتاب
پخش به تمام نقاط کشور: 09139389478 09127596129
دیگر مراکز پخش:
کرمان: 03432230073 کرمان: 03432524229
سیرجان: 03442236466 بندرعباس: 07633352333
ارتباط با نویسنده: 09139389478 ketabtalabe@chmail.ir
جلد کتاب
فهرست کتاب قرآن را درست بخوانیم
به لطف حضرت حق و توجّهات خاصّه حضرت صاحب الامر (عجّل الله تعالی)
کتاب همراه صَرف (کتاب کار صَرف ساده، سبکی کاربردی در نوشتن تجزیه و تصریف افعال و اسماء قرآنی و روایی) در 280 صفحه در قطع رحلی منتشر شد.
این کتاب یاریگر مناسبی جهت کاربردی کردن هر چه بیشتر قوانین علم صَرف و تجزیه و تصریف افعال و اسماء قرآنی و روایی است.
پخش به تمام حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور : 09127596129